Vad kul att du vill spela tennis! Du kan spela genom att boka en bana, delta i tennisträningen eller tävla i SM – Saltarömästerskapen. Glöm inte att läsa banreglerna innan spel.

Regler / Banskötsel

• Tennisbanan får endast beträdas med tennisskor (ej grovmönstrade skor)
  • Speltid bokas via Matchi
  • Fem minuter före speltidens slut ska banan iordningställas
  • Borsta banan enligt bildens instruktioner på banan
  • Borsta linjerna
  • Vid torr väderlek ska banan vattnas
  • Är banan mjuk, lerig eller blöt av pölar är det förbjudet att spela
  • Lämna ej kvar flaskor och skräp på banan
  • Lås banan efter att din speltid är slut

Boka bana

Du bokar en bana genom Matchi.

För er som är medlemmar behöver ni fylla i anmälningsformulär på matchi för att komma med i vårt register och för att få medlemspris när ni bokar bana. Nedan hittar ni länken för att komma direkt till Saltarö TK och matchi. Har man ett Matchikonto sedan tidigare behöver man ändå fylla i formuläret, men använder då samma uppgifter som man har på befintligt konto.

Till Matchi

Tennisträning

Tennisträning för juniorer och vuxna pågår under vecka 26, 27 och 28. Privatträning går att få även efter vecka 28.

Anmäl dig genom att fylla i formuläret nedan så blir du kontaktad av våra tränare.

Anmälan

Avgifter

• Juniorträning i grupp 5 x 60 min 750 kr
  • Vuxenträning i grupp 5 x 60 min 950 kr